T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Die Migrationsbewegungen, die heutzutage ein internationales Level erreicht haben, sind nun nicht mehr nur im Migrationsland sondern auf allen politischen, wirtschaftlichen, sozialen und kulturellen Ebenen in allen globalisierten Geographien zu spüren. Somit sind die Menschenbewegungen, die einen großen Effekt auf die Gesellschaften haben, zu einer der wichtigsten Determinante der internationalen Beziehungen und Politik geworden. Die Türkei, die sich auf einer wichtigen Übergangsroute befindet, ist eines der Länder, die im Mittelpunkt der Populationsbewegung steht. Das konkreteste Beispiel hierfür ist der bemerkenswerte Anstieg der Zahl der Ausländer in unserem Land, die für verschiedene Zwecke zu uns kommen. Die jährliche Zahl an Ausländer, die in die Türkei ein und ausreisen, beträgt 40 Millionen und die Anzahl an Ausländer mit einer Aufenthaltsgenehmigung beträgt über 5 Millionen.
Die Türkei ist aufgrund ihrer Geographie eine natürliche Brücke, die für Ausländer den Westen und Osten verbindet. Der wichtigste Grund für diese Situation ist die geopolitische Bedeutung der Türkei. Wenn man an die Migrationswege denkt, bildet die Türkei eine Brücke zwischen Osten und Westen. Ein anderer Grund ist die wachsende Wirtschaftskraft der Türkei und ihre politische Stabilität.
In Bezug auf die Migrationsbewegung hat sich die Türkei in den letzten Jahren von einem "Übergangsland" in ein "Zielland" verwandelt.
In diesem Zusammenhang brauchte man im Hinblick auf eine effiziente Verwaltung der Migrationsfragen eine institutionelle fähige Behörde, wofür es weltweite Beispiele gibt, mit Strategien, aktuellen Politiken, einem qualifizierten Personal, das auf Menschenrechte orientiert ist und einer festen Infrastruktur. Aus diesen Gründen hat die Türkei neue Regelungen eingeführt, um in der Lage zu sein, wirksamere Maßnahmen zur Einwanderung zu bestimmen und umzusetzen. Die wichtigste dieser Regelungen war das am 11.04.2013 im Amtsblatt mit der Nummer 28615 veröffentlichte Fremden und Internationales Schutzgesetz mit der Nummer 6458.
Das Fremden und Internationale Schutzgesetz hat einen soliden Rechtsgrund für das Asyl- und Migrationsverwaltung geschaffen und die Rechte von Migranten und Personen, die internationalen Schutz suchen, versichert. Mit diesem Gesetz wurden die Rechte der Migranten und Flüchtlinge auf internationale Standards abgestimmt. Mit diesem Gesetz zielt die Generaldirektion der Migrationsverwaltung auf eine Organisation in 81 Provinzen, 148 Bezirken und im Ausland hin.
Die Generaldirektion wurde zur Umsetzung von Politiken und Strategien im Bereich Migration, Herstellung der Koordination zwischen Organisationen und Institutionen in diesem Bereich, der Verwaltung des Eintritts von Ausländern in die Türkei und deren Aufenthalt in der Türkei, den Austritt aus der Türkei und deren Ausweisungen, internationalem Schutz, vorübergehendem Schutz und für den Schutz von Opfern des Menschenhandels gegründet.