T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Die Volksaufstände und Proteste in den arabischen Ländern haben in Tunesien und Ägypten begonnen, die gesamte Region beeinflusst und sind seit dem 15. März 2011 auf Syrien übergesprungen. Aufgrund der Konflikte entstand ein Chaos im Land und aufgrund von Bürgerkriegen und Konflikten in einigen Regionen wurden Hunderte von Personen verletzt und Hunderte haben ihr Leben verloren.[1]
Nachdem sich die humanitäre Krise in Syrien ausbreitete, kam es zu einer Bewegung in unserem Grenzgebiet. Die 300-400 syrischen Staatsbürger, die am 29.04.2011 zum Cilvegözü Grenzübergang im Bezirk Yayladağı in der Provinz Hatay kamen, bildeten die erste Massenbevölkerungsbewegung aus Syrien in Richtung Türkei. Während dieser Bevölkerungsbewegung wurden Maßnahmen getroffen und 252 Syrer wurden an der Grenze hineingelassen, in einen Sportsaal in Hatay untergebracht und Lebensmittel bereitgestellt. Die einreisenden Syrer werden zunächst am Körper durchsucht und danach werden mithilfe eines Dolmetschers die Personalinformationen mithilfe eines Ausweises, wenn dieser nicht vorhanden ist, mündlich aufgenommen.
In Anbetracht der Maßnahmen und Vorkehrungen, die die Türkei im Angesicht der Massenzuströme getroffen hat, wurde eine Arbeit entsprechend dieser ausgeführt. Nach diesem Arbeitsprozess wurde am 30/03/2012 die „Richtlinie zur Annahme und Unterkunft von Staatsbürgern der Arabischen Republik Syrien und Staatenlosen Personen, die in der Arabischen Republik Syrien leben und aufgrund eines Massenasylgesuchs in die Türkei kamen” seitens des Innenministeriums veröffentlicht. Der vorübergehende Schutz, der bedeutet, dass Eingang in das Land zur Erfüllung der Notwendigkeit von dringlichem Schutz aufgrund von Massenasylgesuchen erfüllt, das Nicht-Zurückweisungsprinzip an den Ort mit Unterdrückungsgefahr befolgt und die grundsätzlichen Mindeststandards erfüllt werden, bilden den Geist dieser Richtlinie.
Die vorübergehende Schutzregelung, die in der aktuellen Gesetzgebung nicht auf gesetzlicher Ebene enthalten ist, wird in, Artikel 91, unter dem Titel "Vorübergehender Schutz" des Fremden und Internationalen Schutzgesetzes folgendermaßen definiert:
• “(1) Ausländern, die gezwungen waren ihr Land zu verlassen, nicht mehr in das Land zurückkehren können, in Not mit Suche auf vorübergehendem Schutz in Massen an oder durch unsere Grenzen kamen, kann vorübergehender Schutz geleistet werden.
• Die Akzeptanz dieser Personen in die Türkei, der Aufenthalt in der Türkei, Rechte und Pflichten, Prozesse, die bei der Ausreise aus der Türkei durchgeführt werden, Maßnahmen gegen Massenbewegungen und Zusammenarbeit und Koordination mit nationalen und internationalen Institutionen und Organisationen und Bestimmung der Aufgaben und Befugnisse der Institutionen und Organisationen in den Zentral- und Landesorganisationen werden durch eine Regulierung seitens des Präsidenten geregelt..”
Aufgabe des mit dem Gesetz gegründeten „Vorstand für Migrationspolitiken” ist unter anderem
„Anzuwendende Methoden und Maßnahmen im Falle eines Massenzustroms zu definieren”. Aufgaben der Generaldirektionen für Migrationsverwaltung sind unter anderem:
Die Sekretariatsaufgaben des Vorstands für Migrationspolitiken auszuführen und deren Entscheidungen anzuwenden, Zu den Aufgaben der Generaldirektion für Migrationsverwaltung gehört die Durchführung von Arbeiten und Verfahren zum vorübergehenden Schutz. Die Regulierungsarbeiten unserer Generaldirektion im Bezug auf Artikel 91 des Fremden und Internationalen Schutzgesetzes führte zu der Vorübergehenden Schutzrichtlinie vom 13/10/2014 mit der Nummer 2014/6883.
_
[1] http://www.kizilay.org.tr/dosyalar/1346248655_26.29082012_SURIYE_KRIZ_FAALIYET_RAPORU.GENEL26S.pdf,
s.2.
[2] Untersuchungsbericht der TBMM Untersuchungskommission für Menschenrechte über die Zeltstädte, in denen syrische Staatsmitbürger, die in unserem Land Asyl gesucht haben, unterkommen, 24. Periode, 2. Legislaturjahr, 2012, s.2. Der Bericht wurde bei der Versammlung der Kommission am 15.02.2012 angenommen.